Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 14 maj 2017

Ååh vad underbart...

...det var att se Nicklas Bäckström spela i kvällens ishockeymatch mot Danmark!!! Trots att han landade i Tyskland i morse och inte fått så mycket vila, så spelade han i kväll - tack och lov! De har ju bara en gruppspelsmatch kvar efter kvällens match och det är viktigt att spelarna hittar varandra på planen innan utslagningsmatcherna drar igång.

Och nog hittade Bäckis andra spelare. Han hjälpte till med en passning på ett av målen och gjorde också själv ett mål i matchen när Sverige vann med 4-2. Kedjan han spelade med fungerade riktigt bra så det lovar riktigt gott inför fortsättningen av turneringen.

Och i NHL lyckades Ottawa slå Pittsburgh i förlängningen i den första matchen!!! Det kändes såå gött:=D!

I den andra konferensfinalen spelar Nashville Predators mot Anaheim Mighty Ducks och där leder Nashville med 1-0 och det är jag riktigt glad för. Nashville har många svenska spelare, bland annat Filip Forsberg som är en supertalang som bland annat hjälpte till att föra upp Leksand i Elitserien för ett antal år sedan. Han var också superduktig i junior-VM på den tiden. Forsberg spelar i en kedja med en annan svensk, Viktor Arvidsson, och de har en suverän kemi. Dessutom spelar en f.d. Brynässpelare i Nashville, Calle Järnkrok, och han var med att vinna guld till Brynäs år 2012. I natt går den andra matchen och jag håller tummarna att de vinner den med!

Som ni ser var hundarna inte lika intresserade av hockeyn i kväll
som jag var:)


Annie

1 kommentar:

  1. I´m back! jag har haft stora problem med min dator ända sedan den morgon då Windows 10 laddades på min dator...
    ingenting var som tidigare och det har varit en jobbig period. Nu hoppas jag att det skall vara bakom mig men osvuret är bäst! Medan jag skriver detta så låter det som om huset är på väg att ramla ihop! Dom skall bygga på två våningar på vårt hus och det samtidigt som vi försöker att bo här! Helt bedrövligt! jag skall ge mig iväg till Ann-Cari en stund på morgonen och därefter blir det ett arbetspass i Ordenshuset från 1500 till 2130! kväll!
    Kram till dig och pälsklingarna! pappa!

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!