Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 22 maj 2015

Godsaker till hundarna och basilika till mig

Idag har jag varit trött. Det är nog en reaktion efter veckan som just har varit; för mycket stress och oro och för lite sömn. Det känns ändå som om jag börjar varva ner igen, även om jag fortfarande tänker mycket på min sjukgymnast och försöker att bearbeta något som jag inte kan begripa... Jag har inte orkat brodera något, men med en - förhoppningsvis - god natts sömn så hoppas jag att jag kan handarbeta igen imorgon. Själen vill, även om hjärnan och kroppen inte orkar...

Jag var och handlade med mamma och fyllde på med hundsaker. För mig är Dollar Store det allra bästa stället att handla godsaker till hundarna så jag uppskattar verkligen att mamma hjälper mig att komma dit. Idag köpte jag bland annat 50 oxöron för 100 kr, och 2,5 kg leversnittar för 30 kr. Det räcker förhoppningsvis i en månad. På Willys köpte jag 200 bajspåsar för 20 kr, och sedan var jag ju tvungen att handla lite mat till mig själv också, fast det är inte lika roligt som att handla till hundarna:) De sålde ut krossad ananas så jag köpte på mig 4 förpackningar med 3 små burkar vardera vilket bara kostade mig tolv (!) kronor sammanlagt. Tänk om man alltid kunde fynda mat till det priset...!

Till kvällsmat gjorde jag en av mina favoriträtter! Ica Maxi hade cocktailtomater för 5 kr asken och Lidl hade billig färsk basilika så...


...det blev en tomat- och mozzarella sallad! Basilika är min favorit bland färska örter och jag skulle kunna äta det jämt om det inte vore så dyrt med färska örter, så jag var jätteglad när jag hittade basilika för bara 14kr.
Vilken lyxmiddag!

Annie

3 kommentarer:

  1. Vilka fynd du har gjort!! Visst är det roligt att fynda??? Jag älskar att kunna göra det.. själv har jag inte direkt varit sparsam idag.. var ju dotterns kalas på Leos lekland. En flicka som var där sa till mig: "Hur mycket pengar HAR du egentligen???" och jag sparade att jag inte har mycket pengar, men att jag hade sparat till den här dagen efter som det var viktigt för A (min dotter).

    Hopas att salladen var lika god som den såg ut!!

    Klia alla vovvarna från mig!

    SvaraRadera
  2. Ursäkta alla stavfel :(

    SvaraRadera
  3. Haha:) Alla kommentarer mottages tacksamt, även med stavfel:))
    Salladen var som vanligt jättegod; perfekt fredagsmysmat:)

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!