Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 6 maj 2015

Det där med att ha flera bloggar...

I går kväll kom jag på en jättebra titel till ett blogginlägg på min engelska korsstygnsblogg. Jag som har så svårt att komma på bra titlar på mina blogginlägg blev jätteinspirerad så idag satt jag säkert en och en halv timme på eftermiddagen och skrev själva inlägget (http://mylittlexstitchnook.blogspot.se/2015/05/the-joan-elliott-world-is-my-oyster.html).
Jag är jättenöjd med inlägget och upp till nu så har jag redan fått två kommentarer vilket är väldigt trevligt! Säg den bloggare som inte gillar trevliga kommentarer...:)) Det enda problemet nu är att jag inte har skrivit ett inlägg till den här bloggen och här har jag ju bestämt mig för att blogga varje dag... Tyvärr försvann all skrivinspiration med det trevliga inlägget jag skrev på den andra bloggen. Det är ibland lättare att skriva inlägg på mina två specialbloggar eftersom jag där kan skriva hur mycket som helst om ämnen som jag älskar, men som kanske inte intresserar någon som inte gillar julen eller korsstygnsbroderi... Men om det skulle vara så att du gillar bilder på fina korsstygnsprojekt så kan du ju kolla in inlägget på korsstygnsbloggen:) Själv funderar jag på hur det ska gå i höst när jag också drar igång julbloggen...? Jag befarar att jag inte kommer att ha någon tid att göra något annat än att blogga...

I kväll ska jag följa Sveriges match mot Kanada i ishockey-VM. Jag har inte några stora förhoppningar om att Sverige kommer att vinna ikväll men det ska bli kul att se hur bra Sverige kan spela. Tyvärr måste jag pausa matchen när Grey's Anatomy visas på kanal 5 kl. 21. Jag har egentligen ingen större lust att se hur det går till när McDreamy dör och lämnar serien, men som en GA-fan så måste jag ju se avsnittet. Jag tycker bara att det är synd att en serie återigen måste förstöra ett fin förhållande som ju Meredith och Derek's förhållande var. Det är så tråkigt att sunda, normala kärleksförhållanden är en utdöende art inom tv-serier; alltid ska de drabbas av stora tragedier eller otrohet eller så blir någon mördad eller så är ena partnern en vampyr eller en djävul eller... Ja ni kanske förstår vad jag menar! Ibland kan väl förhållanden på tv bara få vara normala och lyckliga, eller?!

Annie

5 kommentarer:

  1. Åh... jag älskar julen! Ser fram emot jul-bloggen :) Men kommer såklart att fortsätta läsa om dig och hundarna.

    Tycker att det är lite dumt att "måsta" skriva varje dag. Bättre att bara blogga när man har inspiration!!

    SvaraRadera
  2. Eftersom jag inte mår så bra alla dagar så inser jag att jag lätt skulle kunna strunta i att skriva många dagar och tappa drivkraften till bloggen. Då är det bättre för mig att ha som vana att skriva varje dag, även om det är en kort text eller bara en bild eller lite gnäll..:) Sedan läser jag själv väldigt många bloggar och jag tycker bäst om de bloggar där de uppdaterar ofta så jag ville göra likadant, i hopp om att min stora drös av läsare - c:a 5 st haha! - ska tycka att det är trevligt att alltid ha ett nytt inlägg att läsa:)) Men med julbloggen och korsstygnsbloggen har jag inte alls samma tänk - där skriver jag bara när jag känner för det:) Tack och lov...haha!

    SvaraRadera
  3. Så är det ju.. mycket roligare när det händer något i bloggarna man följer.. men inte kul för bloggerskan/bloggaren om det blir dett krav!

    SvaraRadera
  4. Ibland är det faktiskt positivt eftersom man får chans att reflektera över sig själv, sina hundar och sitt liv och hitta något som man vill förmedla, eller känna att man faktiskt har gjort något med sin dag:) Så det är både och:) Ibland ÄR det segt att skriva varje dag, men för det mesta ger det mig tillfredsställelse och lite stolthet över mig själv:) Men ibland när livet är RIKTIGT ruttet så går det bara inte, så några dagar har jag missat...

    SvaraRadera
  5. Det har du rätt i, att det är ett tillfälle att reflektera. Lillmatte skriver dagbok (för att öva på att skriva), men vi har kommit överens om att hon ska tänka ut på kvällen vad som var det bästa med den dagen - och skriva om det. Jättebra sätt att hitta något positivt med varje dag, även om det varit en tung dag.

    Jag tycker helt klart du ska vara stolt över dig själv! Kram

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!