Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 8 maj 2015

Äntligen en sallad!


Idag var jag bara SÅ sugen på fräscha grönsaker så jag var bara tvungen att köpa en aubergine och en billig ask cocktailtomater som jag sedan ungsbakade tillsammans med en lök. Sedan blandade jag grönsakerna med kikärtor och röda bönor på burk och hade i fetaost (som jag hade köpt tidigare till extrapris) och citronsaft. Egentligen ska man också ha i färsk basilika vilket jag älskar men inte har råd med, så jag fick nöja mig med att ha på lite (egen)torkad timjan på grönsakerna. Trots mina ekonomiska justeringar så blev det riktigt gott och det var härligt att äta grönsaker igen:) Att jag har minst en portion kvar till imorgon gör det hela ännu bättre;) 

Annie

2 kommentarer:

  1. Det ser jättegott ut!!!! Blev ju bara så sugen på fetaost nu!!!!

    SvaraRadera
  2. Det VAR gott! Det blir definitivt flera omgångar av den här salladen den här sommaren; det är väldigt trevligt när man kan spara salladen och den är lika fräsch dagen efter:)

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!