Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 1 juni 2018

Senaste tidens virkning...

Eftersom jag har tittat på mycket sport den senaste månaden så har det också blivit mycket virkning. För mig är det ju en perfekt kombo att sitta i soffan med en virkning i händerna och samtidigt titta på sport på tvn😊.

Till mamma på mors dag virkade jag små söta blommor...



...som jag fäste på magneter. De magneterna kan man endera använda som vanliga magneter eller så kan man sätta ihop dem två och två som duktyngder.

Sedan har jag börjat med en ny CAL som heter UNICORN MANDALA CAL . Det ska bli en stor rund duk och det är ett väldigt trevligt projekt.


Jag var ju bara tvungen att testa att virka mönstret med ett melerat garn. För en sådan som jag som lätt tröttnar på ett projekt om det är för enformigt så är det perfekt med melerade garner eftersom det alltid händer något pga alla färgbyten.

Sedan har jag faktiskt gjort klart en virkad poncho som jag är SUPERNÖJD med! Jag började med detta projekt förra sommaren och mönstret kommer ifrån härliga BAUTAWITCH. Nu i maj tog jag fram det igen och bestämde mig för att göra klart den. Problemet var att den först blev alldeles för stor...


...så det var bara att repa upp MASSOR och börja om med sammanfogningen av alla fina rutor (som heter Victorian Lattice Square). Jag fick freestyla en del så det är tur att jag har virkat så mycket genom åren....


Efter en helg då jag virkade hela tiden så fick jag till slut klar den och jag blev så himla nöjd!


Jag känner mig så fin i den och bär den med stolthet!


Jag älskar allt med den här ponchon; de fina rutorna, den snygga lace-effekten och de underbara färgerna!


Det är en härlig känsla när man är stolt och nöjd över något man har gjort själv och spenderat sååååå många timmar på!

Annie

1 kommentar:

  1. Den är verkligen superfin!❤️ Och det är du också😍❤️😘

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!