Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 3 juni 2018

En tung dag

Vissa inlägg drar jag mig för att skriva av olika anledningar, och det här är ett sådant...

Igår åkte jag, syrran och min svåger ner till Stockholm för att besöka pappa och våran älskade båt. Och det är ganska troligt att det var för sista gången som vi vistades på båten som byggdes av pappa på våran tomt i början på 80-talet och som har varit älskad och kvar i familjens ägo ända sedan dess. Nu orkar/klarar pappa inte av att ha kvar båten längre, och eftersom varken syrran eller jag har resurser att ta hand om henne så måste hon säljas😢. Det känns i hjärtat kan jag lova💔 Speciellt med tanke på alla 1000-tals underbara minnen som är förknippade med båtlivet och på den kärlek till havet som vi har fått tack vare alla dessa minnen och upplevelser. När jag växte upp var varje helg och semester spenderad i skärgården på båten, och även sedan jag blev vuxen och flyttade hemifrån så var det alltid väldigt viktigt att försöka besöka båten någon gång varje år, och tryggt att veta att det alltid fanns möjlighet att ta del i något som jag älskar så mycket. Speciellt med tanke på att mitt egna liv i mångt och mycket blev en besvikelse för mig och inte som jag drömde om en gång i tiden...
Men nu kommer den dörren att stängas och jag vet inte om någon liknade dörr kommer att öppnas igen i mitt liv.

Jag filmade en del igår så jag kommer bara lägga upp filmerna här för att ha dem sparade och inte säga så mycket om dem eftersom det ändå inte går att sätta ord på vad bilderna betyder för mig...

Vackra Åva:


Båtklubben:


Båten:






Och det bästa av allt med båtlivet:


Undrar hur många timmar genom åren som jag och syrran har suttit så här framme i fören under gång och njutit av båtlivet...?


Våran älskade båt❤. Hoppas att hon i framtiden får den fortsatta kärlek och vård som
hon förtjänar.

Älskade pappa i båtens salong.

Jag och syrran har alltid älskat att kolla om det simmar några fiskar under bryggan.
Jag kan med glädje konstatera att vi fortfarande kan se fiskar efter 30 år.

En sista tillbakablick på 35 år innan vi åkte hemåt i sommarkvällen❤.

Som om det inte var nog med denna känslomässiga dag så spelade dessutom Washington Capitals sin tredje match i Stanley Cup finalen i natt så jag var uppe och tittade på den också. Men jag var såå trött... Tack och lov vann Capitals igen - den här gången med 3-1 - och det var alldeles underbart!!!
Men idag har jag varit SÅÅÅÅ trött på grund av brist på sömn och alla känslor de senaste dagarna.

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!