Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 10 juni 2018

Studentfirande!

I fredags tog min äldsta systerson studenten! Det var en stor händelse i våran familj
eftersom han har kämpat med skoltrötthet och diverse andra svårigheter under
ett antal år. Han har nu gått en specialutbildning och därför var utsparken lite
annorlunda än vad man är van vid. Vid just den här utsparken var det bara
två elever och därför bara två familjer som väntade. Inte direkt det kaosartade
tillfälle det kan vara ibland...😉

Här kommer de två stolta studenterna...

...och här har vi utsmyckat honom med diverse studentsaker. Vi hade fått
strikta instruktioner om att inte ge honom för stora grejor😊.
Det var verkligen en stolt stund för hela våran familj och huvudpersonen
själv!

Lite senare på dagen sammanstrålade vi (jag,  mamma och syrrans familj) 
hemma hos syrran, och som vanligt uppskattade mina hundar att kunna gå 
ut i deras trädgård när de ville.

Som för många andra brukar det bli en hel del grillat när vi ses hos syrran, 
och jag skrattar alltid åt hundarna som alltid noga följer efter köttbitarna och 
svågern/grillmästaren när han ska tilllaga maten och sedan alltid står samlade
runt grillen för att se om han skulle råka tappa något smaskigt...

Sedan satt vi och åt god lunch på deras veranda, och vädret var alldeles
lagom varmt. 

Dagen till ära hade även min pappa och hans fru åkt upp från Stockholm
för att fira våran student😊.

Vi är ju en sådan familj som vanligtvis bakar våra tårtor själva, men 
den här gången hade de slagit på stort och beställt en tårta.
Och fin var den verkligen!

Självklart fick studenten själv ta den första biten!

När jag och hundarna sedan skulle bege oss hemåt så var Alfahanen
ytterst motvillig eftersom han hade installerat sig i deras fåtölj.
Jag misstänker att han tycker att han borde ha en egen fåtölj här hemma också😀

Som vanligt har jag problem när det kommer till presenter; min ekonomi
tillåter aldrig några dyra gåvor. Det här gratulationskortet fick systersonen 
av mig för att det är både en söt hund som påminner om
Kaxmörten och fordon som systersonen gillar.

När det gäller studentpresenten från mig, så fick min syrra en snilleblixt när vi 
diskuterade ämnet. Hon föreslog att jag skulle göra någon form av värdecheckar på 
min bakning, eftersom min bakning alltid är uppskattad. Sagt och gjort så 
gjorde jag i ordning fyra värdecheckar med val på fyra olika bakverk och med en 
leveranstid på högst 3 dagar. Presenten fick ett leende och verkade  uppskattad...
och idag fick jag lösa in den första checken med en beställning av chokladmuffins😊. 

Det kändes som om min systerson var nöjd med sin dag, och nu är det bara att hoppas att han hittar nya bra vägar in i vuxenlivet.

Annie

1 kommentar:

  1. Stort grattis till er student, förstår att ni alla är så stolta! Klokt att beställa tårtan, jag har mina bottnar i frysen men önskar nästan att jag hade beställt istället men sonen ville så gärna ha hembakat.

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!