Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 9 augusti 2014

Varning!

Ni som känner mig sedan tidigare vet redan om det här, men om du inte känner mig personligen så måste jag varna dig för att jag ÄLSKAR julen! Jag är en sådan person som köper alla jultidningar som ges ut, börjar titta på julfilmer två månader innan julen, lyssnar på julmusik i oktober, vill ha snö i september och alltid gör för mycket julgodis... Faktum är att jag förra året funderade på att starta en julblogg, men jag insåg att ju närmare julen jag kom, desto mer ville jag UPPLEVA julen istället för att SKRIVA om julen. Så min blogg blev en alldaglig, året-om typ av blogg med lite handarbete och lite hundar istället.

Men nu är vi ju inne på andra halvan av året, och de små julnerverna börjar så smått pulsera... Jag har bland annat börjat med julklappar - nödvändigt eftersom jag gör så många julklappar själv istället för att köpa dem - och jag har börjat bläddra igenom förra årets jultidningar för att se vilka artiklar och tidningar jag ska spara och vilka jag ska slänga innan årets tidningar börja säljas. Nu hör jag ute i stugorna hur ni utbrister: 'men herregud, det är augusti och 30 grader varmt ute... du är inte klok!'

Ja jag vet att det är knäppt, men sån är jag! Och tack och lov finns det faktiskt flera som jag! I JULBLOGGARNAS värld har nedräkningen till julen redan börjat, och där längtar man för fullt! Där diskuteras allt om och omkring JULEN. Och eftersom jag också har börjat fundera och planera så smått inför julen, så har jag också börjat följa julbloggarna som har vaknat till liv. Därför kommer det att dyka upp en lista över julbloggarna som jag följer - ifall ni skulle vilja få lite julinspiration av oss julgalna människor - och det kan nog bli ett och annat julinspirerat inlägg på den här bloggen fram över... Kanske så mycket att det verkar som om Våran Lilla Vrå har blivit Våran Lilla Julvrå... Om så blir fallet hoppas jag att ni har lite överseende med mig... Jag kan inte hjälpa det, jag älskar JULEN!!!


 Annie

2 kommentarer:

  1. Det du inte varnade för är att julfeber smittar, så bloggen läses kanske på egen risk framåt? Älskar dig! Syrran

    SvaraRadera
  2. Att julblogga är fantastiskt roligt! :) Och visst är det kul att det finns en hel gemenskap där det är acceptabelt att längta ihjäl sig redan nu, eller ja, faktiskt nästan när som helst på året.

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!