Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 11 augusti 2014

DIY!

Nu har det hänt saker i Våran Lilla Vrå!
Jag vaknade full av energi i morse (för en gångs skull!) och har sedan sytt och pysslat en hel del här hemma. Jag har gjort klart de virkade girlangerna till mina tavellister och jag är riktigt nöjd.

Det ser riktigt somrigt och färgglatt ut! Sedan har jag sytt klart kuddfodralen till mina virkade Maybelle blommor (mönster från http://myrosevalley.blogspot.se/ )! Äntligen! De har ju legat och väntat några veckor på att bli färdigställda... Så, här är den första kudden i soffan...

...och här är nästa kudde också klar:
 Och en närbild på den vit-cerisa kudden:
 Jag tog också en bild på min roskudde som jag har broderat förut. Det är nog det enda korsstygnsprojekt som jag har broderat två gånger- jag bara älskar det här rosmönstret!
Jag skulle lätt kunna brodera dessa rosor en tredje gång-så fina!
Jag är jättenöjd med alla dessa virkprojekt men det lustiga är att nu när jag äntligen har gjort klart dessa handarbetsprojekt, så går jag redan och funderar på vad jag ska göra för nya girlanger och kuddar till jul. Så vi får se hur länge dessa sommarprojekt får vara kvar framme... Men även om det bara blir en månad eller så innan hösten och julen börjar ta över här i Våran Lilla Vrå, så har jag ju fina virkade inredningsdetaljer att ta fram till nästa sommar!!
 
Ha det bra,
 
Annie

1 kommentar:

  1. Vilka fina kuddar du har gjort och så duktig du är att brodera!
    Imponerad!
    Visst får använda mitt inlägg på din blogg om du länkar vart det kommer ifrån!
    Det är så lätt att säga Nej till oss hundägare, men rökare, onyktra människor och ovårdade människor för att inte prata om dem som sitter med byxorna nedhasade så halva ändan syns, de är välkomna så gott som överallt.
    Kram M.E

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!