Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 19 augusti 2014

Tid vid symaskinen!

De senaste dagarna har jag pysslat med både det ena och det andra här i Våran Lilla Vrå.
Jag har dammat, dammsugit, torkat golv och städat i garderoben. Sedan har jag också tagit itu med små handarbetsprojekt som jag behöver göra klara innan jag kan börja med alla planerade julklappar:)

Jag har lappat några mysbyxor som är alldeles för mysiga för att slänga än. Sedan har jag sytt klart en broderad kudde som ni kanske känner igen:
Jag är jättenöjd med den här kudden och jag blir glad bara jag tittar på den! Jag har svårt ibland att avsluta handarbeten, men varje gång jag lyckas slutföra ett projekt så blir jag påmind om glädjen och stoltheten som man känner när man ser det man har skapat på egen hand!!

Sedan har jag sytt några förvaringspåsar för framtida julklappsprojekt:

Min handarbetshörna är full av en massa plastpåsar och jag är så less på dem. Med tygpåsar istället så hoppas jag att det kommer bli lite mer ordning på mina handarbeten. Dessutom blir det lättare att ta med mig arbetet om jag vill handarbeta hos syrran t ex. Nu ska jag ta fram virknålen och virka lite grann!

Ha det bra,
 
Annie 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!