Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 30 augusti 2014

Blev inte som jag tänkt mig...

Planen var klar för dagen: jag skulle titta på sport hela dagen och brodera på ett projekt som måste vara klart om mindre än två veckor!

Som vanligt blev det inte som jag planerade...
Jag och hundarna följde med syrran till skogen på förmiddagen, vilket var trevligt men tog tid. Sedan undrade syrran om de kunde få en kladdkaka till lördagsmys så självklart ställde jag upp och gjorde en kladdkaka. Sedan hade jag apelsiner hemma så jag gjorde en apelsinkaka till mig själv eftersom jag redan höll på i köket... När jag äntligen kunde sätta mig ner framför tvn och ta fram broderiet så upptäckte jag att det hade blivit en fläck på aidaväven!! Jag tvättade väven och tror att jag fick bort fläcken, men eftersom jag var lite missnöjd med aidaväven sen tidigare så bestämde jag mig plötsligt för att börja om broderiet på en annan väv... Summan av kardemumman är att när dagen är slut så har jag mer att brodera än när dagen började - inte direkt vad jag hade planerat....

Men imorgon SKA jag titta på sport hela dagen och brodera på mitt projekt!
Hoppas jag...



Ha det bra,
 
Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!