Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 5 september 2021

Mycket gjort idag också...

 Jag och hundarna började dagen med en långpromenad på det lokala elljusspåret. Jag tycker det är jättesvårt med ytterkläder den här tiden på året när det fortfarande är relativt varmt i solen, men mycket kallare (och blåsigare idag) i skuggan. Idag hade jag nog en aning för mycket kläder på mig, men hellre det än att gå runt och frysa i 1,5 timmar...

Sedan kom Linnea och plockade upp mig för en tur till staden och Dollarstore. Jag behövde fylla på med vaderade kuvert till mina beställningar, och lite scrapbooking-material och hundtuggis mm. Sedan var vi till min mammas kollo för att plocka victoriaplommon på hennes plommmonträd. Det blev en del klättrande på pallar för att nå plommon högre upp i trädet. I år har mamma en riktigt bra skörd av plommon så jag ska kolla upp lite plommonrecept. Jag har sett att man kan torka plommonen i ugnen (tar en dag dock) vilket jag är sugen på att testa. Jag gillar ju torkad frukt och det är ett bra sett att få frukten att räcka längre. Det är verkligen en otrolig lyx att få chans att plocka gratis frukt hos mamma som dessutom är jättegod så jag vill verkligen ta vara på den chansen. Dessutom fick jag en gurka och en zucchini från mammas land så just nu är kylskåpet välfyllt.

Efter att vi kom hem igen och jag och hundarna gick en liten promenad, så har jag tittat på finnkampen och Midsomer murders medan jag har stickat på torgvantar (bortsett från en liten tupplur). Jag stickade klart ett mönsterstickat par och har nästan stickat första vanten på ett nytt enfärgat par med en fläta som dekoration. Dessutom beställde jag mera garn till en kommande beställning.

Nu ska vi gå sista rundan och krypa till sängs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!