Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 27 september 2021

 Ni har kanske märkt att det har varit svårt för mig att blogga i år. Det har bara varit den ena oron eller stressen efter den andra och jag får aldrig riktigt chans att börja må bra utan kämpar hela tiden för att hålla mig flytande mentalt och känslomässigt. Och den känslan kväver definitivt blogglusten... För att inte tala om att det är svårt att komma på något väsentligt eller intressant att blogga om när allt känns så tungt (och  även meningslöst ibland). 

De senaste dagarna har jag dessutom kämpat med att få ordning på ögonen och den gungande världen. Det blir långsamt bättre, men jag har haft spänningsvärk i axlarna och känt mig lätt illamående. Det har blivit en del handarbete - men inte så mycket som jag hade planerat - och jag har framför allt virkat på en röd jullöpare som ska få ett nytt hem. Jag måste snart börja en ordentlig planering när det gäller julklapparna så att jag hinner göra klart det jag vill göra de närmaste månaderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!