Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 1 mars 2019

Knoppar att se fram emot!

Genom åren har jag haft mycket krukväxter. När jag var tonåring hade jag blommor i mitt rum som jag skötte om, och i England hade jag t ex en stor palm som jag pysslade om under alla år jag var där.
När jag kom hem till Sverige så fick jag krukväxt-skott av människor och samlade t ex på mig många Saint Paula-blommor som jag alltid har tyckt om.
Men de senare åren har jag inte orkat lägga så mycket tid på blommor och många av mina krukväxter har vissnat. Numera har jag bara lättskötta orkidéer i vardagsrumsfönstret, samt 4 stycken novemberkaktusar i köksfönstret.  


Av någon anledning så trivs novemberkaktusar så bra i mitt köksfönster, och själv kommer jag mig för att vattna dem eftersom jag är i mitt lilla kök många gånger varje dag. Och inte nog med att novemberkaktusarna trivs i köksfönstret; de blommar också varje år. Normalt sett har det varit runt jul, men senaste julen blev det bara en blomma vilket var lite tråkigt. Därför blev jag glatt överraskad när jag ganska nyligen märkte att novemberkaktusarna helt plötsligt hade fått en massa blomknoppar!


Så nu är det både rosa och vita ljuvliga blommor på gång i köksfönstret vilket känns kul😊. Novemberkaktusar har ju så fina blommor och jag ser fram emot att få njuta av dem under de närmaste veckorna!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!