Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 6 mars 2019

Frustration i tvättstugan

Idag har jag tvättat och städat. 


När jag kom till tvättstugan upptäckte jag att de hade bytt ut den gamla torktumlaren mot en ny. Tyvärr var inte det en förbättring😒. När jag skulle torktumla tvätten så 'bestämde' torktumlaren själv när tvätten var torr...vilket innebar att allting inte torkade ordentligt😡. Inte fanns det några instruktioner heller. Det slutade med att jag till slut fick ta med mig massor av blöt tvätt upp i Våran Lilla Vrå och försöka sprida ut den i badrummet och mina två stackars element... Jag var INTE glad.


Det var samma grej när de bytte ut en av de gamla tvättmaskinerna också. Den nya tvättmaskinen är inte alls lika bra som de gamla maskinerna. Det är verkligen tråkigt att det ofta är sämre kvalitet på nyare produkter. Man har ju inte så lång tvätt-tid och man är därför ganska beroende av att alla maskiner och funktioner i tvättstugan fungerar så att man kan hinna klart med sin tvätt innan tiden är slut.

Nu är vi alla som synes slutkörda efter allt slit och släp idag så det ska bli skönt att sova och jag ser fram emot virkning och en efterlängtad start på Skidskytte-VM i Östersund i morgon!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!