Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 20 oktober 2018

Skaldjur i stora lass!

Idag bjöd mamma mig, syrran, svågern och Linnea på kräftskiva! Hade från början tänkt att bara ta med Solstrålen eftersom Alfahanen inte orkar gå upp för de fem trappor som mamma har upp till sin lägenhet, men min svåger erbjöd sig att bära 30 kg Alfahane hela vägen upp så då kunde jag ta med alla hundarna❤. Så tacksam för jag gillar inte att lämna honom (och de andra) hemma om jag inte måste.

Alla tre hundarna vet att de har en hink med leksaker/tuggis hemma hos mamma så jag hann knappt in genom dörren förrän de hade dragit fram hinken och tömt ut leksakerna. Jag är verkligen såå tacksam att mina hundar är så välkommen hos mina nära och kära😊. Alfahanen lade genast beslag på en boll som han sedan ville gräva ner i en hink med en tomatplanta i som stod på mammas inglasade balkong😁. Jag tyckte inte det var en så bra idé så jag lyckades stoppa honom från det. Då kröp han in och gömde sig själv och bollen bakom hennes kökssoffa istället. Har man en fin boll så måste man ju gräva ner den och gömma den; det hör ju liksom till. Det vet ju alla😉!


Jag  hade virkat ett juligt grytunderlägg till mamma som värdinnegåva. Det otroligt fina mönstret kommer från bloggen PYSSELOFIX och kan hittas HÄR. Jag älskar att virka grytunderlägg; man kan variera dem så mycket och det är också ett projekt som blir fint, är användbart och tar inte så lång tid att göra. Det här är dock det mest avancerade grytunderlägget jag har virkat så man ska nog inte ge sig på det om man är en nybörjare...


Men fint blev det!

Mamma hade dukat upp massor av godsaker.


Kräftor, räkor, grönsaker, frukt och kex och ost. Det var så himla gott och vi lät oss väl smaka! Jag älskar kräftor och räkor men de senaste åren har jag inte haft råd med dem så det var en otrolig lyx att få vräka i sig skaldjur för en gångs skull😊.

Det var en jättetrevlig eftermiddag med fint umgänge och god mat och jag var proppmätt när vi åkte därifrån. Hundarna hade varit vakna mestadelen av tiden också så när vi kom hem dröjde det inte länge förrän vi alla satt/låg och sov utslagna i soffan här hemma😊.

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!