Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 12 oktober 2018

Tacksam❤

Idag tog jag med mig alla hundarna till hundgården. Alfahanen var ovanligt pigg och ville knappt ligga ner någonting.  Istället skulle han äta godis och skälla på folk som gick förbi. Jag var lite orolig att han skulle överanstränga sig, men han verkar ok. Och han hade roligt och var nöjd och det är ju huvudsaken.

På eftermiddagen kom min gulliga mamma förbi med lite matvaror som hon hade handlat till mig. Det var väldigt uppskattat just nu när jag har haft en ovanligt tuff period ekonomiskt sett. Jag stötte dessutom ihop med en god vän (som har två fina hundar som är kompis med mina pälsklingar), och hon gav mig lite hundtuggis och hundgodis som hon hade över. Det är lite svårt och jobbigt att ta emot hjälp, men samtidigt vet jag ju att hade jag haft resurser så skulle jag hjälpa människorna i mitt liv om de behövde hjälp. Och ibland har jag kunnat gjort det också.

Så...jag är så tacksam för de fina människorna som finns i mitt liv och som hjälper mig när det är tufft med ekonomin i synnerhet och livet i allmänhet❤.

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!