Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 29 augusti 2018

Lite bakning

Det här är en synnerligen knaper månad ekonomiskt sett för mig, så då känns det extra lyxigt att baka lite och FYLLA frysen med något istället för att kyl och frys bara blir tommare och tommare...

Idag tog jag reda på de äpplen som jag har kvar efter att ha fått en del äpplen av vänner och familj den senaste tiden. Jag frös in en påse äppelklyftor som jag kan använda till paj längre fram i höst, och jag gjorde dessutom en SMULPAJ som jag kan ha i kylen och nalla av de närmaste dagarna.

Den ser inte så mycket ut för världen, men den är väldigt god!

 Jag hittade också ett recept på pepparkaksmuffins med lingon som såg gott ut - ja, jag har börjat titta i gamla jultidningar🙈! - och eftersom jag faktiskt har lingon i frysen så passade jag på att baka sådana också.



Jag kommer nog (tyvärr) få mensen vilken dag som helst och det brukar innebära att jag vill äta en massa onyttig mat, så då är det ju bra att jag har fyllt frysen och kylen med lite godsaker som kanske kan hjälpa till att tillfredsställa mina galna hormoner den närmaste tiden.

OCH jag känner mig lite mindre fattig just nu😊.

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!