Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 23 augusti 2018

Gott med min basilika!

Vilken skön dag jag har haft. Jag var ute ett par timmar i hundgården med hundarna på förmiddagen och sedan har jag bara varit hemma och virkat och tittat på engelska deckare och det känns som jag har hunnit virka jättemycket!
 På kvällen bestämde jag mig för att testa att göra pesto med hjälp av min jättestora basilikaplanta.

I våras slängde jag ner basilikafrön i en stor kruka utan några större
förhoppningar. I början hände det inte så mycket, men när värmen kom
så växte den så det knakade ute på balkongbordet!

Jag älskar pesto och basilika men har aldrig gjort pesto själv, så nu tänkte jag passa på när jag slipper köpa basilika. Jag bytte dessutom ut de klassika pinjenötterna mot solroskärnor som är MYCKET billigare. Jag fick hålla på och mixa en stund och justera smakerna och mängderna av allting men till slut blev den bra. Och eftersom jag hade bestämt mig för att göra en stor sats när jag ändå höll på, så fick jag massor över som jag frös in i iskubsformar. Så himla smidigt och jag kände mig så duktig!
Den här månaden kommer att bli extra tufft ekonomiskt sett så det känns väldigt tillfredställande att göra något gott med det jag har hemma och dessutom kunna ha ett lager kvar i frysen.

Annie

1 kommentar:

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!