Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 8 augusti 2018

Dagens virkning

Klockan är 22.45 och jag försöker titta ikapp på EM-idrotten. Solstrålen ligger utslagen bredvid mig i soffan bland kuddar och garnnystan. Kaxmörten sitter ute på balkongen i mörkret och spanar och längtar efter löptikar, medan Alfahanen ligger och sover skönt i sin bia-bädd och njuter av att det är svalare temperaturer nu på kvällen.

Annars har jag tvättat några tvättar med sommarkläder idag och virkat en del. Just nu är många av mina virkprojekt virkade med ganska tunna virknålar så det går inte så fort framåt som jag skulle vilja.
Så här ser i alla fall Sweet Caroline-kudden ut...


...och just nu håller jag på med några riktigt roliga varv med mycket specialmaskor. Det känns bra att jag äntligen har fått ordning på det här projektet och det ska bli kul att se den framtida kudden på plats i syrrans husvagn så småningom

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!