Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 31 oktober 2017

Min födelsedag!


Idag har jag, Solstrålen, tagit över bloggen för jag måste bara få berätta om min sjätte födelsedag som vi firade idag🎉🎉🎉!

Dagen började som vanligt i mattes säng! Tack och lov att hon låter oss sova där för det är det skönaste stället jag vet😊. Jag brukar vilja ligga kvar i sängen lååååångt efter alla andra har gått upp.


När matte började prata om hungården var det dock tid att lämna sängen och gå ut! En av våra kompisar kom till hundgården och jag hade jättekul där som vanligt😊🐕.


Vi busade och sprang runt och så fick vi söka godis bland alla höstlöven. Att söka godis är min absoluta favoritsysselsättning; matte säger att jag har världens bästa nos😁!


Fast mina brorsor är ganska bra på att söka godis också måste jag säga! Matte brukar slänga ut godis på många ställen så att vi inte ska krocka när vi söker godis för vi är alla så duktiga!

Efter en timme ute så gick vi hem och åt mat. Matte gav oss lite extra korv i maten; det brukar hon göra när det är speciella korvdagar😋. Sedan sade hon att hon måste åka och handla frukt, så då fick vi ligga och sova en stund medan hon var borta. Jag lade mig nära Alfahanen för det är tryggt att ligga bredvid honom; det tycker matte också❤.


När matte kom hem kände vi att hon hade hälsat på en annan hund, och då berättade hon att hon hade träffat en jättefin Leonberger som hette Ebbott.


Mina brorsor har berättat att de också kände en Leonberger en gång i tiden, fast han hette Teddy. Tydligen var den här hunden lik Teddy. Alfahanen säger att jag kommer att få träffa Teddy vid Regnbågsbron en dag💘.

Sedan fick vi varsitt jättesmaskigt tuggben med torkad kyckling! Jag och brorsorna älskar sådana tuggben och vi åt upp våra tuggben på en gång.


Sedan sov jag en stund.


Efter ett tag sade matte att vi skulle åka till Vicky och Shiba och då blev jag jätteglad och sprang runt och försökte skynda på matte! Till slut gick vi ut och då kom våran fyrbenta moster och hämtade oss.
Det är alltid lika roligt att komma hem till dem😊. Deras hem är mycket större än vårat och man kan springa runt där och gå ut i trädgården och sedan luktar det så gott i deras stora kök!

Efter ett tag tog matte fram en stor korv och gav oss flera bitar var, vilket nog var den bästa stunden på min födelsedag! Tyvärr glömde matte bort att ta några kort då...

Sedan skulle matte och moster titta på film och låg jag i deras underbara soffa och vilade. De har världens bästa soffa eftersom det är fullt med kuddar och filtar i den som man kan ligga och mysa på.


Tyvärr verkar ingen ha fattat att det är JAG som bestämmer var alla ska sitta i den soffan, så ibland får jag flytta på mig trots att jag har hittat världens bästa liggplats. Jag brukar tala om vad jag tycker om det, men det är ingen som bryr sig om det heller...!


Nu är vi hemma igen och jag ska gå och lägga mig och drömma om KORV och GODIS!
Trots att matte inte hade fixat ett party för mig så är jag nöjd med min födelsedag. Det går ju inte att vara annat när man får träffa kompisar, leka, äta gott, tugga tuggben och sova i sköna soffor!

Födelsedagshälsningar från Solstrålen!

2 kommentarer:

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!