Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 24 oktober 2017

Hundar och virkning❤

Idag har jag äntligen städat och röjt klart hemma (för den här gången). Jag hoppas att alla timmar jag har lagt ner de senaste dagarna ska göra det lite lättare när jag ska fixa i ordning inför Adventsfikat här hemma om en dryg månad. Jag hoppas det, för jag har verkligen slitit de här dagarna och det känns i kroppen. Hundarna har dock inte slitigt lika mycket som jag😀. Idag låg de mest och slappade i sovrummet medan jag tog fram vinterkläder och sorterade klädkammaren...



Solstrålen verkar än så länge inte ha fått några men av bitsåren som Kaxmörten orsakade, vilket är OTROLIGT skönt.


Jag har varit så orolig eftersom det såg så illa ut i söndags, så jag hoppas hoppas att hans sår fortsätter att läka utan problem.

Jag har börjat virka på en ny vintrig grytlapp. Det är för tidigt att ta fram jultextilierna, men jag vill inte har somriga grytlappar heller. Därför har jag börjat på denna snöflingegrytlapp, som blir lagom stämningsfull i kommande november. Jag har tidigare virkat en med röd bakgrund så det kommer att bli ett perfekt par grytlappar till köket.


Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!