Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 23 oktober 2017

Städhjälp...

Idag har det känts lite tungt; det har varit för mycket oro över hundarna den senaste tiden vilket sliter.  Dels har jag den ständiga oron över hur länge Alfahanens leder ska orka, och sedan var det Solstrålens hemska magsjuka (samt att lämna dem över en helg) och nu Solstrålens bitsår... Det skulle vara skönt om vi alla kunde få må bra ett tag nu.

Jag hade planerat en riktig tvätt- och städdag idag, men efter en orolig natt så kände jag mig inte särskilt sugen på det när jag vaknade. Men jag har ändå kämpat på med tvättning mm hela dagen, men jag har inte hunnit klart så jag får fortsätta imorgon. Jag har köpt vacuumpåsar på Rusta, så nu försöker jag krympa ihop mitt förråd på filtar mm för att få mera förvaringsutrymmen. Som vanligt är hundarna förstås involverade i all städning som pågår här hemma. Solstrålen tyckte den bästa liggplatsen under dagen var mitt i smutstvätten, speciellt om man river ut den ur tvättpåsen...


...och sedan ville han gärna vara med mitt i och sortera filtarna i förvaringslådorna jag har under sängen😃


Man får vara försiktig här hemma så att man inte packar in någon liten hund i en låda eller påse av bara farten när man städar och röjer😀.
Alfahanen ville också testa att ligga i filtlådan, men den var nästan för stor för honom😄.


Nu hoppas jag på en lugn natt för mig och Solstrålen så att jag har ork imorgon och kan fortsätta att städa. Alltid skönt att veta att jag dessutom har tre hundar här hemma som är ivriga att hjälpa till👍😁!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!