Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 5 juli 2015

Skön söndag!

Idag har varit en sådan där lugn och skön söndag som jag vill att alla söndagar (och resten av veckans dagar) ska vara!

Vädret var lite svalare, vilket vi alla uppskattade här:) Vi var ute ett bra tag mitt på dagen, eftersom vi stötte på en hundägare (som jag inte kände) vars hund hade stuckit så vi gick en extra runda för att se om vi kunde se hunden. Jag vet inte hur det gick sedan och kan bara hoppas att de hittade sin hund...! Jag vet bara hur jag lider med hundägaren och hur jag påminns om när Alfahanen stack på området en gång när han var yngre. Tack och lov så såg en granne åt vilket håll han sprang den gången så vi hittade honom ganska snabbt! Och så påminns jag om hur rädd jag var att Solstrålen skulle sticka iväg när han var valp. Han verkade ha noll koll på mig när vi var ute och gick på den tiden, och jag var alltid rädd att han skulle försvinna om han fick chansen. Tack och lov så hände det aldrig men jag hade hjärtat i halsgropen ett antal gånger!

På kvällen var vi till hundgården en sväng och hundarna lekte med sin unga tjejkompis en liten stund. Alfahanen blir så ivrig och full av spring och lek när de ses att jag sitter med andan i halsen hela tiden...!
Annars så har jag broderat och tittat på engelska deckare - två av mina favoritsysselsättningar! Jag har blivit väldigt fäst vid de traditionella engelska deckarna efter alla mina år i England, och har sett de flesta avsnitten av Midsomer Murder och Lewis och Morse ett flertal gånger!

Annie

2 kommentarer:

  1. Åh, vad härligt det låter! Det känns som en evighet sedan vi kunde gå mitt på dagen... ändå är det mindre än en vecka sedan :)

    Tur att jag har möjlighet att gå upp tidigt.. kom just in från sista rundan.. så Denniz fick i alla fall en mil idag trots värmen (men då var 5,5 km från klockan 07.00 och en dryg timme framåt och de sista 2,5 km 21:30. På dagen och kvällen var det inga långa turer. Vi hade som sagt 32 grader idag.. inte helt hundvänlig temperatur!

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att det inte blev Sälen för din del, men broderier och engelska deckare låter trevligt det också!

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!