Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 11 juli 2015

Lååång dag...

Vilken dag! Nu är jag verkligen redo för en lugn helg där det jobbigaste jag gör är att lyfta en broderinål!

Jag hade bokat tvättstugan idag och jag var i behov av att tvätta i princip allting i hela Våran Lilla Vrå. Dessutom behövde jag dammsuga och tvätta golvet efter Solstrålens små olyckor i tisdags. Tyvärr fick jag så svåra menssmärtor på eftermiddagen att jag i princip inte klarade av mera än att släpa mig ner till tvättstugan och tillbaka upp för att ligga på magen på soffan tills jag behövde gå till tvättstugan igen...

När jag äntligen hade avslutat tvätten så var jag tvungen att ta ut hundarna och vi gick till hundgården med en av deras kompisar, och där lekte de i en timma trots att det regnade en stor del av tiden. Kaxmörten var väl inte så superförtjust - precis som matte så är han inte så förtjust i regn - men han behövde göra av med lite energi. Han har varit så grinig mot Solstrålen det senaste dygnet och jag tror att det kan ha att göra med att jag har mens; han ska antagligen skydda 'sin tik' - dvs mig - från Solstrålen...
Framåt kvällen lättade mensvärken och jag fick äntligen städningen gjord och golven torkade. Normalt sett hade jag nog väntat till imorgon men jag hade verkligen bestämt mig för att få allt hushållsarbete ur vägen innan helgen. Jag längtar verkligen efter att bara få sitta och ta det lugnt och brodera!

Medan jag kämpade på under dagen med tvätten och mensvärk och städning mm så passade hundarna på att vila lite här och där i Våran Lilla Vrå...





 


 
Nu ska jag bara bädda sängen och ta ut hundarna en sista sväng innan den här dagen äntligen är slut...
 
Annie

1 kommentar:

  1. Hoppas du får möjlighet till en så lugn helg som du önskar!!! Starkt att fixa klart allt igår kväll fast du kunde skjutit upp det till idag! Njut nu av hur fint allt är!

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!