Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 13 juli 2014

VM-FINAL!



Nu har jag laddat för VM-final i Våran Lilla Vrå!

Argentina mot Tyskland!

Jag och hundarna var ute och motionerade på eftermiddagen, och sedan har vi vilat ett tag så att vi kan sitta uppe sent i kväll och följa dramatiken! Jag bara hoppas att det BLIR dramatiskt, med en jämn match och många mål och målchanser! Personligen hejar jag på Argentina, dels för att VM spelas i Sydamerika och dels för att jag känner mer för det laget eftersom det känns mera 'mänskligt'.
Dock tror jag att Tyskland kommer att vinna. De är fruktansvärt effektiva och mejar ner allt sitt motstånd. Men framför allt hoppas jag det blir underhållande, vem som än vinner!

Idag har jag också gjort något som jag tror kan bli bra framöver; jag har gått med i Ravelry . Det är en website för alla som älskar garn och handarbete. Man kan hitta mönster på allt möjligt varav vissa är gratis, och man kan föra protokoll på sina egna handarbeten. Jag har inte hunnit titta runt så mycket på sajten än, men jag ser verkligen fram emot att använda den. Nu behöver jag bara lära mig att förstå engelska virk- och stickbeskrivningar, men det är en annan historia...

2 kommentarer:

  1. Västtyskland? Det är väll ett enat tyskland nu? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du ju förstås alldeles rätt i! Jag fick göra en snabb uppdatering...:)

      Radera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!