Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 3 juli 2014

Jag är kär!

Jag vaknade jättetrött imorse och såg fram emot en lugn dag med hundarna.
Men det blev inte riktigt så...

Mitt på dagen ringde en riktigt god vän och undrade om jag hade något för mig- om inte så tänkte hon och hennes tre barn komma och hälsa på mig och HUNDARNA. Hennes barn har nämligen blivit väldigt förtjusta i mina tre fyrbenta sötnosar:) Så jag ställde mig och bakade chokladkladdmuffins till fika. När min vän och hennes barn sedan dök upp blev det livat i min lilla vrå! Hundarna blir alltid jätteglada när man ägnar sig åt dem så de blev jätteuppspelta, och ungarna sprang efter dem hela tiden (förutom när de smaskade i sig kladdmuffins med grädde) och ville leka med hundarna. När det började bli som mest livat tog vi ut de tre barnen och tre hundarna och gick en promenad förbi områdets alla lekplatser.

Efter det hoppade vi (minus hundarna som var kvar hemma) in i deras bil och åkte iväg till några affärer- alltid lika trevligt! Och där ... där blev jag KÄR!! Så fort jag såg den visste jag att den måste bli min, och att jag bara MÅSTE ha den...!



Så den underbara tavlan fick följa med mig hem. Den kommer nog att få stå i hallen så att jag kan titta förälskat på den varje gång jag kommer hem:)

Dessutom köpte jag en skylt som fick mig att le...

Jag har ju börjat inse att det är föga troligt att jag kommer att dela våran lilla vrå med någon av det manliga könet, så då känns det ju som att hela vrån kommer att vara ett enda stort 'Ladies Room':) Jag ska nog sätta upp skylten ovanför min favoritplats i soffan...:)

Sedan var jag ju bara TVUNGEN att köpa lite mera garner så att jag kan virka flera Maybelle flowers...

 
...och sedan hittade jag ett jättemysigt mjukt och luddigt garn (till höger på bilden) som kanske skulle kunna bli benvärmare så småningom...

När jag till slut kom hem så behövde jag baka lite godsaker till morgondagens filmdate hos underbara T, så det blev...

mandelformar och...


...drömmar. Och när jag ändå var i köket och stökade runt så gräddade jag lite våfflor till mig själv som åts med hemmagjord jordgubbssylt och vispad grädde...Gott!


Pust, det var vår 'lugna' dag det! Nu behöver jag bara vila upp mig efter min lugna dag:)

Och, om det är någon som undrar, så var syrran inte helt nöjd med den virkade duken jag har påbörjat till hennes soffbord, så det blir nog en virkad löpare till MITT soffbord istället...

Ha det bra,

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!