Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 10 juli 2014

Sommarutflykt!

Har jag sagt hur mycket jag älskar mina hundar, och hur stolt jag är över dem?!

Alfahanen och Solstrålen verkar ha haft en bra dag på hos 'mormor', och vad jag förstår så skötte de sig bra- tack och lov! Jag hade packat en hel blå IKEA-väska full med grejor till hundarna så att 'mormor' hade allt hon någonsin skulle kunna tänkas behöva... Vad packar man till hundar undrar ni väl? Ja det blev två plädar att ligga på, ett resårkoppel, ett långt rep så att de kunde röra sig obehindrat men även rymningssäkert, några tuggben, bajspåsar, leksaker fyllda med godis, hundmat, hembakta hundkex och torkade köttbullar. Det var allt tror jag...

Medan de låg och myste på mormors gräsmatta åkte jag och Kaxmörten till en nöjespark med min kompis och hennes tre barn. Jag var inte helt säker på hur det skulle gå eftersom jag inte har haft med honom på något dylikt förut, men han skötte sig utmärkt. Det var några incidenter när han bland annat skällde ut en parkanställd, och när han ville ta en gosdjurskanin från ett barn i en barnvagn, och när han skrämde slag på griskultingar, men annars gick det jättebra:) Jag hade packat ner frysta korvar till honom så det fick han till lunch och sedan blev det bulle till mellanmål. Inte en rekommenderad kost till en hund normalt sett, men det är ju inte varje dag man är iväg på utflykt med matte...!

Sedan fick han spana in ett antal olika djur, bland annat de tidigare nämnda grisarna, får, kameler, kossor, getter och orangutanger. Det var mycket spännande!

Oh vad jag skulle vilja jaga de där getterna...
Här blev det lite ömsesidigt nosande..


Kamelerna var inte överdrivet intresserade av ännu en hund...
Det blev också ett antal dopp för Kaxmörten, och från att tidigare år ha varit en riktig badkruka så gick han nu i vattnet själv och simmade till och med...! Han som går långa omvägar runt vattenpölar och avskyr regn..!Jag blev väldigt häpen men också väldigt stolt över min lilla älskling!


Underbar skärgårdsmiljö!
Nu är vi alla hemma igen efter en härlig dag, och både människa och hundar är helt slutkörda... på ett positivt sätt:) Kaxmörten sov inte alls under dagen så han kommer nog att sova hela natten och hela morgondagen för att återhämta sig efter sitt stora äventyr med matte!

Ha det bra,
 
Annie och en trött hundtrio:)

1 kommentar:

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!