Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 1 juli 2014

Virka, virka, virka...

Jag är ju en människa som numera styrs av mina känslor och motivation - eller brist på motivation om så är fallet. Den senaste tidens regn och kyla har gjort att min motivation till att sticka på min sommartopp har försvunnit helt... Så, jag har börjat virka igen! Lugn lugn... jag har inte börjat virka grytlappar igen, utan nu virkar jag dessa söta små blommor:


Inspirationen och mönstret på dessa sötnosar - Maybelle crochet flowers - kommer från den underbara bloggen My Rose Valley . De är väldigt roliga och lätta att virka och därför ganska beroendeframkallande:)

Nu är ju nästa fråga vad jag ska göra med alla dessa blommor..? Jag har några idéer som är kommer från My Rose Valley. Dels skulle jag kunna göra en mormorsruta som är baserad på denna blomma (se här)...

...och med en bunt av dessa skulle jag kanske kunna virka ett kuddöverdrag till min soffa...
Eller så funderar jag på om jag ska använda dem till att virka en eller flera glada sommargirlanger som Annette på My Rose Valley tipsar om... Men då är ju frågan hur man ska kombinera färgerna...
Kanske en svensk kombination...
eller en rosa/limegrön version...
eller varför inte denna kombination...
 
Jag ska nog fundera vidare medan jag fortsätter att virka Maybelle-blommor. Jag har fortfarande ganska mycket kvar av de rosa, gröna och gula garnerna...
 
Ha det bra,
 
Annie

1 kommentar:

  1. Hejsan. Jättesöta små blommor:) jag gillade girlangen i mitten bäst, följt av den sista. En liten duk till bordet skulle vara fint också! Kram

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!