Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 5 juli 2014

...med tanke på vikten

Jag har snart tagit mig igenom ytterligare en dag av halvfasta, men det är kämpigt..! Jag velar hela tiden mentalt fram-och-tillbaka...
Är det värt att ha dagar som denna när nästan det enda man tänker på är all den mat som man INTE ska äta..?
Samtidigt är det någonstans också skönt att ha dagar när man VET att man inte har ätit för mycket... Inte för mycket glass, inte för mycket chips, inte för mycket mackor mm mm...
Mitt stora problem just nu är att jag har väldigt lätt för att äta för mycket av det goda, och då blir jag ju inte av med kilona som jag tråkigt nog lade på mig förra året...
Och även om jag inte skulle gå NER några kilon med 5:2-dieten, så vet jag att jag i alla fall inte går upp något mer i vikt så länge jag följer dieten...
Jag bara önskar att det kunde gå lättare och lättare med halvfastedagarna som många säger...
Men så ibland kan jag tänka att 'för sjutton, din kropp ser inte allt för illa ut efter att ha hängt med i över 40 år-det kunde definitivt vara värre'...
Om ni bara visste hur många gånger jag har önskat att jag var en sådan där smal människa som kan äta hur mycket som helst utan att gå upp i vikt...

Det här kanske skulle vara något för mig...
Annie

1 kommentar:

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!