Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 15 november 2019

Jul hos Tyson

Idag hade jag en sorgsen stund med många tårar. 
Jag skulle nämligen göra julfint på Tysons minneshylla och då kom alla känslorna över mig.
När jag återigen höll hans slitna gamla halsband och koppel i handen så gjorde det så ont i hjärtat av saknad. 
När jag rörde vid hans mjuka pälstussar som jag har sparat...
och lyfte upp hans aska för att lägga en fin röd julduk under...
Då rann tårarna.


När jag ändå kände mig så känslosam så tog jag också fram hans tassavtryck som jag gjorde för några år sedan och dekorerade ramen och satte in ett underbart kort på min allra bästa vän. 
Det var liksom dags för det nu.


Trots att jag gillar att vara kreativ så ifrågasätter jag ofta vad jag skapar, men jag är nöjd med den här fina lilla dekorationsramen med tassavtrycket och hans fina bild. 
Jag har dekorerat den med kärlek och det känns.


Tysons hylla är nästan färdigdekorerad för julen nu. 
 Jag ställde en ängel ovanpå den broderade tavlan och det blev pricken över i:et.
Min älskade Tyson.
Jag tror han är nöjd med sin minnesplats här hemma❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!