Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 26 januari 2018

Vilken bragd!!!

Jag har suttit framför tvn hela kvällen och tittat på semifinalerna i EM i handboll. Och vilka matcher det blev!

Första matchen var Spanien mot Frankrike, och där var Frankrike favoriter som nuvarande världsmästare och världens bästa lag de senaste åren. Dessutom har de en väldigt trevlig och skicklig spelare vid namn Kentin Mahé som pratar lite svenska och har blivit intervjuad av svensk tv flera gånger (pga av svensk farmor mm), så jag kunde inte låta bli att hålla på dem.
Men de fick inte till det ALLS tråkigt nog, medan Spanien gjorde en supermatch vilket innebar att Spanien förvånande nog gick vidare till finalen på söndag.

Sedan var det dags för Sverige att spela mot Danmark som var STORFAVORITER! Dessutom hade Sverige ett antal spelare skadade så allt var emot dem. Jag trodde inte de hade en chans kan jag ju säga. Men de började jättebra och sedan blev det en jättetajt och riktigt, riktigt spännande match! Jag vågade inte tro på att de hade chans att vinna och fokuserade mest på min virkning medan jag lyssnade och tittade. Men allt eftersom blev det mer och mer spännande...och kanske hade de en chans... och jag började virka snabbare och snabbare; jag har märkt att när jag blir spänd och nervös över sport så rör sig mina händer i turbofart; jag börjar liksom röra dem maniskt... knäppt va😉?. Dessutom blev händerna mer och mer svettiga ju mer spännande det blev och när Sverige ledde med 3 mål med 2 minuter kvar satt hjärtat i halsgropen. Men på något mirakulöst sätt lyckades Danmark ta sig tillbaka och utjämna med EN SEKUNDS marginal till slutsignalen...!!!!

ÅH NEJ!

Då trodde alla det var kört för Sverige i förlängningen, och till och med kommentatorerna tjatade om och om igen hur nära det var att Sverige hade kommit till EM-final. Danmark var ju liksom på uppgång då medan Sverige var besvikna att det hade varit så NÄÄÄRA...!!!
Men laget lyckade börja förlängningen (5+5minuter) bra och göra mål och sedan låg de ett mål före och sedan TJÖÖÖÖT jag när de gjorde mål precis innan 10 minuter hade gått...
och sedan TJÖÖÖT jag ÄÄÄÄÄNNNUUU mer när Danmark inte lyckades få tag i bollen för att utjämna...
och sedan skrek jag och hoppade runt och hundarna skällde när SVERIGE VANN!!!
HELT SJUUUUKT GALET UNDERBART! Och totalt osannolikt!

Bildkälla: 
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/zLra2O/sverige-till-em-final-efter-superrysare-mot-danmark


(HÄR kan ni läsa ännu mer om matchen ifall ni inte såg den och missade något fantastiskt!)

Så nu blir det EM-final på söndag - WHOHO!!! - och jag har dessutom kommit jättelångt på min virkning pga mitt maniskt nervösa virkande under flera timmar i kväll😁!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!