Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 4 januari 2018

Ny tröja!

Jag hade tänkt att återigen skriva om all j***a is som ligger överallt på marken och på gräsmattorna; det är som att vi bor i ett eget litet ishotell här just nu, och jag lider så mycket med stackars Alfahanen som inte kan gå någonstans för att kissa mot en stolpe eller träd eller överhuvudtaget gå och nosa för sig själv. Vi får gå samma promenad varje gång på ställen där jag vet att det är sandat eller lite barmark, och hur roligt är det för en hund som vill hitta nya dofter varje promenad??? Och hundgården är TÄCKT i ett tjockt lager av is så där kommer jag inte att kunna släppa honom på ett bra tag...

MEN...ikväll blev jag klar med Kaxmörtens nya fina stickade ulltröja så jag skriver lite om den istället😊.


Det här är den andra tröjan jag har stickat i det här mönstret och jag är så nöjd med det. Jag (och syrran) har testat att göra tröjor till honom förut men det här är det klart bästa mönstret jag har använt. Även Kaxmörten trivs i den här tröjmodellen, vilket förstås är anledningen till att jag stickar ytterligare en variant. Min lilla Kaxmört gillar inte dåligt väder och kyla så det känns skönt att flera tröjor till honom. Annars är jag INTE en sån person som gillar att klä på min hundar kläder, men ibland märker man ju att de behöver lite extra värme, eller lite skydd mot regn den här tiden på året.


Och min lilla Kaxmört fyller faktiskt NIO år i dagarna så han förtjänar lite extra värme och skydd mot de svenska vädergudarna.

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!