Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 20 januari 2018

Jag kämpar vidare...

Efter att ha varit riktigt less på mitt nya stickprojekt VINTERSOCKAN igår, så attackerade jag den med nya tag idag. Dels stickade jag klart den där rutiga mönsterbården som jag slet med igår och som fick mig att tappa humöret...


Den blev inte perfekt och jag missade några färgbyten och det blev några ojämna maskor när jag slet med trådbytena och fumliga fingrar mm, men DEN BLEV KLAR! Och det var SÅ SKÖNT!
Sedan kunde jag tack och lov koppla av med en hel del enkel slätstickning då det bara var minskningar för vaden att tänka på. Dock fick jag lära mig hur jag använder stickmarkörer och får dem att följa med i arbetet; kändes väldigt proffsigt😀.

Sedan var det dags för ännu en mönsterbård - suck... - och det var dags att fumla med två trådar igen. Jag tror dock att jag kanske börjar hitta något typ av sätt att hålla trådarna som fungerar för stunden...även fast det fortfarande är knöligt.
Men jag lyckades i alla fall ta mig igenom den här raden med hjärtan...


...relativt smärtfritt, fast jag är inte riktigt nöjd med botten och det syns nästan att jag inte har fått riktig ordning på mina två trådar och fingrar. Men jag var ändå nöjd med att ha tagit mig igenom hela del två, speciellt eftersom det var så jobbigt igår.
Tills jag tittade på bilden på mönstersockan och insåg att jag hade stickat min bård med hjärtan UPP-OCH-NER🙈!!!


Men jag orkar inte bry mig utan konstaterar att de här sockorna kommer att se ut på mitt sätt och så blir det ibland när det är handgjort. Och jag struntar fullständigt i perfektionisten inom mig utan är jättestolt över att jag tog mig igenom del TVÅ på Järbos Julsocka!
För det var inte enkelt, så det så!

Annars var jag och hundarna på en mysig vinterpromenad mitt på dagen och det blev några små härliga stunder att minnas...




Annie

1 kommentar:

  1. Vad duktig du är som kämpar på!! Heja, heja!!❤️❤️❤️

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!