Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 9 juli 2017

Stolt matte!

Idag var vi till hundgården två gånger.
Vid första promenaden gick vi förbi hundgården och då var den upptagen, men de gick därifrån medan vi fortfarande var i närheten så då tänkte jag att vi lika gärna kunde gå in en sväng så att Solstrålen kunde få springa runt om han ville.


Efter ett tag kommer det förbi en kille med sina två Chihuahua-blandningar som vi har träffat tidigare. Hans små hundar är ganska rädda av sig; speciellt den ena men eftersom mina hundar är lugna så brukar husse/matte stanna till och 'öva' lite på hundsamvaro. Den här gången bestämde sig husse för att hundarna kunde få pröva på att vara i hundgården tillsammans med mina älsklingar.
Och jag måste säga att jag var så stolt över mina hundar! De var lite ivriga först men sedan lugnade de ner sig och lyckades få de nya kompisarna att känna sig lite hemma i alla fall. Och husse tyckte det gick jättebra 'eftersom mina hundar var så lugna':) Ja det stämmer ju tyvärr inte alltid, men idag tog jag åt mig berömmet:)
Jag är så stolt över att mina hundar är så pass sociala att de kan vara med och leka med många andra hundar. Det måste ju betyda att jag gjort något rätt. När andra hundägare berömmer ens hundar känns det väldigt gott inombords!

 
På eftermiddagen blev det ännu en tur till hundgården. Den gången blev det lek med en bordercollie-blandning. Eller så mycket lek de orkade med i den kvava värmen...Hennes matte tycker mina hundar är så fina eftersom de är de enda hundarna som hennes tik inte skäller på, och det är ju väldigt trevligt att höra:)
 
Jag har ju alltid velat att mina hundar ska vara sociala och kunna leka med många andra hundar eftersom det ger dem tillfredställelse på ett sätt som inte jag kan göra (eftersom jag inte är en hund!) Jag hoppas att jag har gjort något rätt - och inte bara haft tur - och därför kan fortsätta att lära mina framtida hundar att också vara sociala och leka med andra passande hundar. Det gör ju deras hundliv ännu roligare om de kan umgås och röja runt med andra fyrbenta kompisar!
 
Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!