Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 11 juli 2017

Sommarsol och sommarsmak!

De senaste dagarna har jag känt mig trött och haft lite värk i kroppen; vet inte vad det beror på. Därför har lust och glädje och ork trytigt men jag har försökt att kämpa på i alla fall.

Idag tog jag itu med fläderblomssaften som har stått i kylen i tre dagar. Skulle den gå att dricka den här gången???

Svaret visade sig vara JA. Den här gången blev det faktiskt tre flaskor saft. Halleluja!!!


Jag har inte vant mig helt med smaken - är ju bara van vid den konstgjorda flädersmaken - men den här gången luktar och smakar saften verkligen fläder! Skillnaden den här gången mot den första gången jag provade att göra fläderblomssaft (se http://varanlillavra.blogspot.se/2015/07/och-sa-var-det-det-dar-med.html ) var att jag nu hade saften stående riktigt kallt i kylskåpet, använde ett annat recept, samt att jag tillsatte mycket mer socker. Jag har ju lärt mig från andra gånger att jag vill ha mina konserverade produkter mycket sötare än grundrecepten vilket för mig gör STOR skillnad i smaken!
Nu när det gick så bra att göra fläderblomssaften är jag sugen på att göra en saft med kombinationen fläderblommor och jordgubbar, men det kommer nog inte att bli av den här sommaren. Jordgubbarna har varit så dyra i år att jag inte har råd att köpa flera liter. Jag kan tyvärr räkna på ena handens fingrar hur många askar färska jordgubbar jag har haft råd att köpa i år....!

Nästan hela dagen har det droppat från himlen, vilket gjorde att vi inte besökte hundgården idag. Men nu på kvällen har molnen försvunnit och solen kommit fram och jag har haft balkongdörren öppen så att hundarna kan njuta av utelivet. Efter kl. 20 hade dock både Solstrålen och Alfahanen gått och lagt sig inne, och bara Kaxmörten satt kvar ute och tittade efter hundar och njöt av dagens sista solstrålar!


Det är allt härligt med sommar för både hundar och människor!
 
Nu ska jag äntligen virka en stund och titta på ett avsnitt av Morden i Midsomer innan vi går och lägger oss.
 
Annie

1 kommentar:

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!