Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 27 juli 2017

Ett oväntat besök!

Efter en riktigt kämpig dag igår med 10 timmar tvättning, städning, hundpromenader, posthämtning mm så planerade jag en VÄLDIGT lugn dag framför tvn med lite virkning:) Men så blev det inte riktigt...

På morgonen hörde en vän av sig och undrade om vi skulle ses i hundgården med våra hundar? Med min hundsituation som den är just nu blev jag riktigt glad över frågan och vi bestämde träff. Sedan var vi där i över en timma mitt på dagen och eftersom det mestadels var soligt och varmt så var hundarna ganska trötta när vi kom hem och de somnade gott. Jag slog mig ner i soffan för att virka men då ringde telefonen...

Det var en julbloggsvän, Amanda, som har en av mina favoritjulbloggar, Ammies Julblogg. Vi har läst varandras julbloggar nästan så länge som vi båda har julbloggat, och vi delar många intressen såsom hundar och virkning. Vi har haft lite kontakt under året och när hon berättade att hennes familj skulle ut och åka i Sverige med deras husbil så nämnde jag att hon kunde höra av sig om hon hade vägarna förbi mig eftersom det skulle vara jättekul att ses:)  Och det hade de idag!!!

Det var verkligen supertrevligt! Vi hade massa att prata om: våra sjukskrivningar, våra hundar, julgrejor och virkning/garner mm. Hon fiskade t o m upp ett garnnystan och virknål ur sin handväska och visade mig en virkteknik som jag inte kunde:) Så himla kul att prata virkning med någon som är lika intresserad/nördig som en själv! För att inte tala om någon som tycker det är lika roligt/nödvändigt med julklappar som en själv, haha! Vi var hemma hos mig och pratade konstant i tre timmar och vi hade nog kunnat fortsätta prata hela kvällen:)

För 4 år sedan hade jag nog aldrig drömt om att jag skulle kunna lära känna människor över nätet som sedan blir vänner, men så är fallet nu. Jag har kontakt med flera stycken andra bloggare som jag delar intressen med, och de har alla berikat mitt liv på ett underbart sätt. Mycket negativt sägs och skrivs om dagens sociala media, så jag kunde aldrig drömma om att det faktiskt skulle komma att bli något så positivt i mitt liv!!! Att det kunde vara så givande att lära känna likasinnade människor som delar ens stora intressen i livet! Helt underbart!

Tack INTERNET för att du har berikat mitt liv så mycket!

Och tack Ammie för den trevliga stund vi hade tillsammans idag <3!

Annie

3 kommentarer:

  1. Åh vad trevligt! Tänk att det kan kännas som att man känner folk, fast man inte har träffats irl!

    SvaraRadera
  2. Tack själv fina du, det var så roligt att träffas <3

    SvaraRadera
  3. Men vad roligt att ni kunde få till en träff!!

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!