Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 6 juli 2017

Hipp hipp hurra för Alfahanen!

 Idag fyllde min älskade Alfahane 12 år!
Jag är så tacksam att han fortfarande är vid min sida och stöttar mig genom livet.
 

Precis som sin matte brukar han vara morgontrött och så var det även idag.
 
 
 På förmiddagen gick vi till hundgården en stund så att han fick strosa runt där och ligga i gräset och mysa.
 
 
 Det finns alltid mycket spännande att titta på i hundgården.
 
 
 Självklart fick han födelsedagspussar av lillebrorsan!
 
 
 Sedan fick Alfahanen och Solstrålen stanna hemma en stund medan jag gick en promenad med Kaxmörten.
 
 
När vi kom hem igen så lekte hundarna med sina aktiveringsleksaker, fast Alfahanen var mer intresserad av att ligga på balkongen och koppla av.
 
 
 Sedan gick jag och Alfahanen hem till bästa T och Alfahanens bästa kompis Lipton. De har känt varandra i över 11 år och de har en sådan respekt och kärlek för varandra att man blir alldeles tårögd när man ser dem tillsammans <3!
Alfahanen och Lipton smaskade på kalvsylta och godis innan vi människor satte oss ner för att titta på film.
 
 
 Hundarna låg och sov mätta och belåtna.
 
 
 Vid 16-tiden gick vi hem igen och Alfahanen passade på att vila en stund utanför vårat hus.

 
 Sedan var det bara att plocka fram födelsedagsfika eftersom vi fick besök av min syrra, mina syskonbarn och min mamma OCH deras hundar Vicky och Shiba... som gärna vill ligga i soffan...

 
 Kaxmörten passade på att gosa lite extra med Simon:)

 
Jag hade bakat chokladmuffins, chokladkakor, jitterburgare och pavlova till oss medan hundarna fick äta hembakta makrillskex. De fick även lite varmkorv av mamma.
 
 
 Alfahanen ville bli matad med godsaker hela tiden! Så ska det ju vara när man fyller år:)

 
 Efter dagens alla godsaker blev en nöjd Kaxmört lite extra rund om magen:)

 
 Efter att hela gänget hade åkt så var hundarna alldeles slut!
Alfahanen somnade som en stock under bordet...och jag hoppas att han drömde om kalvsylta och  varmkorv och allt annat trevligt som dagen hade bjudit födelsebarnet på.
 

Kaxmörten somnade i ena hörnet av soffan.

 
 Och Solstrålen somnade i andra ändan av soffan.


Jag är ganska säker på att vi alla kommer att sova som stockar efter ett väldigt
intensivt födelsedagsfirande!
 
Annie

1 kommentar:

  1. Grattis till Alfahanen, vilken härlig familj du har som kom för att fira honom <3

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!