Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 21 mars 2017

Inte som alla andra...

Så har jag tagit mig igenom ännu en tvättdag, och som vanligt har jag fortfarande sängen kvar att renbädda och nytvättade kläder att hänga upp innan jag går och lägger mig. Ni som har läst min blogg länge vet att hundarna brukar gilla tvättdagarna mer än mig, och så var även fallet idag...
 
Min lilla busunge Solstrålen passade som vanligt på att under tvättdagen ligga i sitt egna favoritställe...
 

...min kista! Jag skrattar varje gång jag ser det; hur kom han egentligen på att han kunde ligga där??? De andra två har ju aldrig visat något intresse för kistan överhuvudtaget...!

Den handgjorda kistan fick jag av min händiga pappa i julklapp för nästan 30 år sedan...


...och min syster har också fått en (men hon målade om sin kista i vitt för några år sedan).
Jag kan tänka mig att när pappa snickrade ihop våra kistor så föreställde han sig att vi kanske skulle förvara kläder i dem... eller kanske sängkläder... eller tyger etc.

 
Jag är ganska säker på att han INTE föreställde sig att vi skulle förvara hundar i den!!!
 
Men Solstrålen har aldrig varit som andra hundar. När han var valp så försvann han ju hemma en gång och jag kunde bara inte hitta honom...
 

...tills jag såg att han hade gått och lagt sig på SKOHYLLAN för att sova!!!

 
De här bilderna är fortfarande några av mina favoritbilder på honom; de sammanfattar så väl hur annorlunda den här goa hunden ser på världen:)))
 
Annie

1 kommentar:

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!