Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 26 mars 2017

Äntligen hunduteliv!

Den här helgen har verkligen varit start på våren för oss. Även idag var vi till hundgården två gånger, och jag har dessutom börjat städa upp på balkongen:) Jag har verkligen sett fram emot att kunna låta hundarna sitta på balkongen och spana eftersom jag vet hur roligt de tycker att det är! Överhuvudtaget känner jag att jag helt plötsligt ser fram emot saker som jag förut inte ens ville tänka på eftersom jag bara kände en sådan ångestfylld oro inför framtiden. Det är ju omöjligt att se fram emot något som man fasar för, om ni förstår vad jag menar... Men i år ser jag fram emot påsken... och sommaren...och att sitta i hundgården i solen med hundkompisar och bara koppla av...och att hänga på balkongen med hundarna och äta glass... Jag kan inte minnas den senaste gången jag såg fram emot sådana saker...!

Men åter till idag. Idag tog jag lite kort på hundarna när vi var ute...

Kaxmörten på språng. Det är inte så mycket grönt i hundgården än...

Lite konster...här är det 'SNURRA' som gäller:)

Slickar sig om nosen... 


...och igen!

Nästan varje gång vi är i hundgården så övar jag 'STANNA KVAR!'...och
sedan kallar jag på dem:) Jag smälter inombords lika mycket varje gång de kommer
springande...

Trots att Alfahanen numera är ganska stel så kan han fortfarande
kommandot 'STRÄCK PÅ DIG!'

Lite brottning brorsor emellan:)

Här väntar alla på att få en godisbit och bli kopplade:)

Första stunden på balkongen för i år:) Efter någon timma
därute så har jag nu fått bort julgranen och julslingorna!
Lite sugen på att göra fint på balkongen i år...men det viktigaste
är att hundarna kan vara där:)

Kvällstur till hundgården med en hundkompis.
Alfahanen grävde fram en rot som var väldigt rolig att dra i...

Annie

1 kommentar:

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!