Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 24 mars 2017

En matta till Alfahanen

Trots att jag har så många virkprojekt på gång samtidigt...

Här är några stycken...
 ...så kände jag för att börja på ännu ett nytt projekt idag.

I höstas virkade jag en julig matta till vardagsrummet...

 
...som jag blev väldigt nöjd med. Dessutom blev Alfahanen VÄLDIGT förtjust i den och spenderade en stor del av julen på den här mattan!  
 
 
Eftersom det var väldigt roligt att virka den här mattan efter ett mönster från https://bautawitch.se/ i ett tjockare återvinningsgarn (Hooked Ribbon XL), OCH eftersom Alfahanen blev så kär i mattan så har jag lekt med tanken att virka sommarmattor till vardagsrummet och sovrummet.
Speciellt i sovrummet har jag länge längtat efter en fin matta att ha nedanför sängen där även Alfahanen tycker om att ligga på nätterna.
 
Jag hade turen att hitta de här garnerna på REA för ett tag sedan, så idag satte jag igång.
 

Än så länge är det inte läge att lägga ut några sommarmattor på golvet- de skulle bli alldeles grå efter ett par dagar av hundpromenader - men om någon månad så...:)

Inspirerad av ett annat mönster från https://bautawitch.se/ så har jag testat ett nytt virksätt...


C2C! 'Corner to corner'. Jag har sett det här mönstret på nätet och det har sett roligt ut. Man virkar liksom på snedden vilket blir en häftig effekt. Mönstret växer fort också eftersom det här garnet är riktigt tjockt, vilket jag gillar! Eftersom det här mönstret är lite 'tjockare' så kommer det vara perfekt för sovrummet. Till vardagsrummet kommer jag att virka en rund matta så småningom.

Jag är redan sugen på att testa den här roliga virktekniken på grytlappar och filtar mm...:=)

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!