Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 16 mars 2017

Fokus på hundarna!

Idag hade jag äntligen chans att handla lite godsaker till hundarna. Jag var ute och åkte med mamma och svågern och vi var förbi Dollarstore där jag bland annat köpte 2 kg leversnittar, 50 oxöron och 20 mindre tuggben. Förhoppningsvis kommer det att räcka i en månad i alla fall:) Dessutom köpte vi mera veterinärsfoder till Solstrålen. Tack och lov så hjälper mamma mig med den kostnaden för 800kr för 12 kg är VÄLDIGT dyrt, även om det är ett superbra foder.

---

Flera gånger i veckan går Alfahanen och jag på egna små promenader. Det är så mysigt...numera:)
När han var ung så drog han jättemycket och skällde ut allt och alla; jag har hört i efterhand att det fanns de som gick omvägar när han och jag kom gående...! Men tack vare nosgrimma, klickerträning och väldigt mycket tålamod och lite godis så lugnade han ner sig och nu kommer jag knappt ihåg den där vilda ungdomstiden:)
Numera är det MYCKET lugnare promenader. Han skäller nästan aldrig och är jätteduktig vid hundmöten. Han är social och hälsar på alla som vill hälsa på honom. Han drar ALDRIG utan lunkar ofta på lite bakom mig. Han vill ta det lugnt och nosa och ibland ta sig en liten vilopaus...


...och då gärna i en snöhög. Då och då puttar han med nosen på min hand vilket betyder att han vill ha en godisbit från min ficka. Det är helt enkelt så himla mysigt att gå med honom ensam så det är viktigt för mig - och förhoppningsvis för honom också - att vi får den tiden tillsammans då och då.
 
   

 Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!