Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 26 juni 2016

Rolig virkning...och fyrbent sällskap som vanligt:)

Hela den här helgen har jag ägnat åt virkning...vilket har varit alldeles underbart! Jag har massor av saker jag vill virka och många virkmönster jag vill testa, men idag bestämde jag mig slutligen för att virka en relativt lätt rund mandaladuk i ljusa sommarfärger. Jag har nämligen en ljusrosa pelargon som behöver en duk att stå på så jag har försökt matcha blommornas färger till färgerna jag använder i duken.

Mönstret till den här duken kallas för Tulip Mandala och så här såg den ut efter några varv:


Jag är verkligen nöjd med färgerna som jag har valt att använda. Nästa gång ska jag dock prova att göra tulpan-varven i en starkare färg för att 'tulpanerna' ska stå ut bättre, men den här gången ville jag att de skulle matcha pelargonblommans färg.

Som vanligt hade jag sällskap när jag virkade och idag var det mestadels av Solstrålen. Medan jag virkade så låg Solsträlen och tuggade på oxöron...


...eller funderade på vad jag gjorde och varför jag inte lekte med honom istället?!


Nu ser min duk ut så här...

 
...men det återstår många varvs virkning. Jag är supernöjd med färgerna och är redan kär i den här dukens utseende (och färgkombinationen) och jag kommer definitivt använda det här mönstret igen.

Jag funderar redan på om mormor skulle vilja ha en sådan här duk -i dessa färger - i julklapp...???
Ja, ni läser rätt...jag funderar redan på julklappar.
Trots att jag tyckte jag började i god tid (dvs i augusti) med de handgjorda julklapparna förra året, så blev det ändå alldeles för stressigt i december, så i år börjar jag ÄNNU tidigare...! Jag har en drömbild på mig själv hur jag sitter i soffan och slappar i lugn och ro i december, med en mugg varm glögg i handen, ett fat med hemmabakade lussebullar på vardagsrumsbordet och en julfilm på tvn och bara NJUTER...:=)
Nu känner jag mig själv så pass mycket att jag vet att det inte kommer att se ut så i december, men jag har i alla fall en målbild att jobba mot:))

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!