Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 2 juni 2016

Förberedelser...

Imorgon ska jag hälsa på min mormor i två dagar och två nätter så idag har jag haft fullt upp med att förbereda.

Jag har bakat minibiskvier till mormor (hennes favoritkakor) och börjat plocka ihop hundarnas saker (mat, bilsele/koppel/långlina, bajspåsar, godis mm). Mamma ska ha Kaxmörten och syrrans familj kommer att ha Alfahanen och Solstrålen.  Jag har också städat lite hemma så att det ska vara någorlunda rent och fräscht när jag kommer hem igen.

Jag åker på eftermiddagen imorgon, så tack och lov kan jag förbereda det sista imorgon förmiddag. En del av mig är inte alls sugen på att åka ifrån hundarna så det känns lite jobbigt måste jag erkänna.

Den här gången kan jag i alla fall fortsätta att blogga tack vare att jag nu har en (begagnad) Iphone så det känns skönt att kunna vara uppkopplad i alla fall. Jag hoppas också att jag ska ha mycket tid för virkning; det brukar ju vara ganska lugnt tempo hos mormor. Det blir ju lätt så när man har nått den mycket aktningsvärda åldern 89 år:) 

Annie

2 kommentarer:

  1. Ha så mysigt hos din mormor och ta vara på varje ögonblick ni får tillsammans. Hundarna kommer att ha det bra när du är borta och ni ses om bara några dagar. Kram

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!