Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 27 mars 2016

Vore det inte bra...

...om helgdagar inkluderade dubbelt så många timmar att njuta av ledigheten??!!

Jag har konstaterat att den här påsken blev inte som jag hade planerat. Idag har jag försökt att vila - vilket var det enda jag ville göra under påskdagarna - men hela tiden hade jag den stora disken i kökshon som kallade på mig, och pajer som behövde göras hojtade också mitt namn ganska högljutt.

Kroppen skrek efter mer vila, men framåt kvällen gav jag upp med att försöka ignorera rösterna från köket. Jag satte på Melodifestivalens CD på stereon och ställde mig vid diskhon och köksbänkarna och började diska och göra pajdeg. Sedan blev det kokande av broccoli till pajerna, flera underbart goda Oatmeal Cookies bakade, pajdegsskal förgräddade och sedan fyllda med broccoli, fetaost och äggstanning innan de gräddades klart. Slutligen blev det Drömmar bakade till Bästa T's sons födelsedag. Tyvärr har jag pga allt bakande fortfarande disk kvar i diskhon, men det är i alla fall inte lika mycket som imorse...

Imorgon kommer det inte heller att bli vila hela dagen, eftersom jag har mera disk att ta hand om och andra saker att uträtta i köket...Men jag ska i alla fall ta mig tid att ligga och slappa i sängen på morgonen med en bra bok...och förhoppningsvis orkar jag brodera i några timmar i alla fall.

Annie

1 kommentar:

  1. Jag håller med! Det har inte blivit mycket vila i påskhelgen! Jag har ju mycket släkt, så det har blivit lite middagar och luncher och körande hit och dit. Och så tar det lite tid med allt motionerande av hundarna. Idag har jag lovat att det ska bli Alvas och min dag, för vi har inte hunnit göra något "eget" förutom i förrgår när vi skulle till Jönköping och shoppa lite. Jag hade glömt att det alltid är motormässa på påskhelgen, så vi blev fast i bilköer och kom inte ens fram till alla ställen vi planerat. Nu är det dags flr morgonpromenad, sedan ska Alva få välja aktivitet!!! Ha en skön annandag!!

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!