Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 24 mars 2016

Nu är vi redo för Påsk!

Idag har det varit fullt upp HELA dagen:)

Min kära kompis P dök upp på förmiddagen. Vi har varit kompisar i drygt 30 (!) år och träffades via våra pappor som jobbade på samma fabrik. Vi började umgås när vi sommarjobbade tillsammans och sedan har vi bott i London samtidigt och har hållt kontakten genom alla år. Vi är olika på många sätt och vis men vi har alltid accepterat varandras olikheter och haft förståelse för dem. Nu lever vi väldigt olika liv eftersom hon har tre barn och jobbar väldigt mycket och bor i hus, men det funkar bra eftersom jag är sjukskriven och kan för det mesta ses när hon har en ledig dag:) Och i grund och botten är vi ändå de tjejerna som lärde känna varandra för 30 år sedan, så våra numera olika typer av liv spelar ingen roll när vi umgås.

Så när P dök upp tog vi med oss hundarna och var ute och gick i vårsolen i över en timma. Sedan lämnade jag hundarna hemma medan vi stack iväg på några affärer. Sedan stannade vi till hemma hos mig igen för att jag skulle slänga in några maskiner tvätt i tvättstugan och ta ut hundarna, innan vi stack iväg till IKEA. Sammanlagt umgicks vi i sex timmar och det var så trevligt - och ovanligt - att ha så mycket tid tillsammans och att hinna kunna prata om allt möjligt:)

När jag kom hem igen så var det dags att torka min tvätt. Jag hade egentligen planerat att tvätta hela eftermiddagen, men vi hade så trevligt att jag tyckte det var viktigare än tvätten. Man får liksom ta vara på bra stunder i livet! Jag fick ändå tvättat tillräckligt i två maskiner för att klara mig till nästa vecka:) Fylld av positiv energi efter dagen med en riktigt nära vän, så satte jag sedan igång att städa och ta fram lite påsktextilier. Jag bytte kuddfodral i soffan mm så nu är det riktigt gult och glatt i vårat vardagsrum:)


De vackra tulpanerna i förgrunden är en påskpresent från min mormor. Det känns otroligt lyxigt att ha färska snittblommor hemma; det händer inte ofta. När jag bodde i England brukade jag köpa blommor ganska ofta, men så tjänade jag mera då och det var mycket billigare att köpa snittblommor där.

Förutom städningen och tvättsorterande mm så bakade jag också lite till morgondagen. Då kommer nämligen min pappa och hans fru och hälsar på från Stockholm och vi ska ha lite påskfirande hos syrran tillsammans. Det blev sega och knapriga Oatmeal Cookies med russin...


...och Leila Lindholms chokladkladdkaka. Påskhelgen till ära så slängde jag på lite gula smarties som dekoration:)
 

Det sista jag har gjort idag är - förutom att skriva det här inlägget - är hemmagjord musli:) Det går ju inte  att vakna imorgon och inte ha någon musli till frukost!
Nu ska jag gå ut med hundarna och sedan borde jag somna som en stock:)

Glad Påsk på Er!

2 kommentarer:

  1. Tala om aktiv dag!! Fult upp varenda sekund, och du har hunnit göra en massa!! Du strålar av energi mellan raderna!! ��

    SvaraRadera
  2. Sv: Just nu testar vi Netflix en månad!

    Glad Påsk till dig och hundarna också!

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!