Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 17 mars 2016

Alfahanen har ordet!

Matte undrade igår kväll om jag skulle vilja blogga om min dag idag, och det var ju ganska självklart vad jag skulle svara på den frågan! Jag är ju mycket bättre på att blogga än vad Matte är, så jag måste ju verkligen hjälpa till när jag får chansen, eller hur?! Matte lovade att hjälpa mig att ta kort, så idag har jag känt mig som en sådan där tvåbent 'kändis' eftersom hon har stuckit en kamera i ansiktet på mig stup i ett!


Det allra första som hände idag var att Matte vaknade och då ville jag och brorsorna
ha lite uppmärksamhet. Ibland brukar jag sitta brevid Mattes säng så att hon kan
klappa mig, men idag ville jag bli kliad på bröstkorgen så jag lade mig ner brevid
hennes säng:) Tack och lov har jag tränat Matte väl så hon visste vad som gällde:)

Sedan gick jag och lade mig igen, för jag har lärt mig att Matte tar lång
tid på sig på morgonen när hon gör sig i ordning, så det lika bra att gå och
lägga sig en stund igen...

Här är hon äntligen klar och vi väntar fint på att hon ska öppna våran dörr...

...och sedan gick vi till hundgården. Vi brukar vara ganska ivriga då så ibland
säger Matte att det ska vara hon som är ute och går med oss och inte
tvärt om...undrar vad hon menar med det...??

I hundgården hade det hänt grejor så jag och brorsorna hade fullt sjå att
undersöka allting...det är ingen idé att jag tråkar ut er med de detaljerna för
ni är ju tvåbenta och förstår inte sånt...

Det roligaste som hände i hundgården var när traktorn körde förbi - den måste jag
bara springa ikapp med! Ser ni hur snabb jag är?! Matte tyckte det roligaste
var när vi fick chans att leka med en stor tjej - jag tror de tvåbenta kallade henne
för en pyreneisk mastiff. Men jag tyckte inte det var något särskilt med det - min
bästa vän var ju Teddy och han var också jättestor (75 kg säger Matte).

Efter hundgården fick jag stanna hemma och passa Solstrålen medan
Matte och Kaxmörten gick iväg för att gå en promenad med våran vän. Det är lättare
att passa Solstrålen nuförtiden för han brukar inte stöka till lika mycket nu
som han gjorde för några år sedan... 

När Matte kom tillbaka fyllde hon våra aktiveringsleksaker med Frolic
och andra godsaker...

...och ni skulle ha sett vad duktig jag är på att få ut allt godis!
Inte för att jag vill skryta, men jag tömmer ALLTID min leksak
på godis snabbare än brorsorna! Men så har jag ju
tränat i tio år:))
 

När vi hade lekt klart talade Matte om för mig att det var MIN tur att följa med
på filmdejt! Whooho! Idag stannade vi till vid affären på väg
till T, och jag var som vanligt jätteduktig på att vänta utanför:)

Men sedan var det BRÅTTOM...

....kom igen då Matte, ser du inte att jag slickar mig om munnen...

...för först gick vi till T:s mamma som älskar djur och ALLTID ger
mig massor av korv och andra godsaker! Tänk om alla tvåbenta kunde
vara som henne...!!!

Sedan gick vi hem till Mattes kompis T och min bästa kompis L och där
fick jag ÄNNU mer mumsig mat!! Fattar ni varför jag vill hänga med på
filmdejt??!! Matte sa att jag skulle rulla fram sedan men jag förstod inte vad hon
menade...tvåbenta säger så konstiga saker ibland...

Sedan hände det ingenting på ett tag så jag passade på att vila på deras
vardagsrumsmatta...

...och en säng där jag får sova om jag vill. Man kan ju inte säga nej till en
stor säng, eller hur?!

Till slut gick vi hem igen, men då sade jag till Matte att jag var ganska trött
och inte ville gå så fort.
Jag är ju ändå 75 år!
Tack och lov så är Matte alltid duktig på att lyssna på mig och
därför kunde jag ta det lugnt och nosa överallt och titta länge på allt intressant jag såg.


När jag kom hem gick jag och lade mig i Mattes gosiga säng och
 nöjd med min dag har jag sovit sedan dess!

Alfahanen

3 kommentarer:

  1. Vilken mysig dag du hade:)

    SvaraRadera
  2. Så mysigt att få läsa om din dag! Vad mycket olika saker du hann göra! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur?! Jag bara önskar att Matte kunde sprida ut aktiviterna lite bättre...vissa dagar gör vi INGENTING och andra dagar händer det saker HELA TIDEN! Det blir lite svårt att planera dagarna bra då när man är en pensionär...

      Radera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!