Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 7 mars 2016

De senaste 24...

...timmarna har varit lite kämpiga. Igår fick jag mensen och med den kommer numera varje månad en magvärk som inte är att leka med! Och allra värst var den igår kväll när jag skulle sova... Det gjorde så ont att jag låg och vred mig, och trots att jag hade tagit sömntabletter som vanligt så trodde jag inte att jag skulle kunna somna eftersom magen krampade så mycket. Till slut fick jag ta en dubbel dos värktabletter för att jag överhuvudtaget skulle kunna slappna av... Jag vet inte hur mycket klockan var när jag äntligen, äntligen somnade.

Idag skulle jag - med hjälp av svågern - uträtta ett ärende på IKEA men det gick helt åt pipsvängen... Det hela inkluderade missvisande anvisningar, dåligt varulager och ett bankkort med för lite täckning - ja, mer behöver vi inte säga om det. Det var bara att skratta åt eländet medan svågern satt och åt en korv som jag bjussade honom på som betalning för hans hjälp med ärendet som aldrig blev ett ärende...
Det enda goda med den lilla turen var att jag kunde passa på att titta in på apoteket och hämta ut välbehövlig medicin - och ÄNTLIGEN får jag rabatt på medicinen igen vilket innebär att jag har råd att hämta ut sådant som jag egentligen behöver men inte MÅSTE ha...! Det är ganska stor skillnad att betala 70 kr istället för 150 kr, och tar man flera mediciner varje dag så blir det ganska dyrt utan rabatter.

När jag kom hem efter den misslyckade turen till IKEA så var det dags att tvätta i tvättstugan, men vid det laget var jag ganska less och besviken så det blev inte så många maskiner tvättade. Jag hade egentligen ingen lust alls hålla på med tvätten så jag tog det lugnt och vägrade att stressa. Jag har bokat en ny tvätt-tid på onsdag så då får jag ta resten av tvätten - och hoppas på att den dagen blir en bättre dag.

Nu ska jag ta ut hundarna och sedan gå och lägga mig tidigt - förhoppningsvis utan jobbig magvärk den här gången...

Annie

1 kommentar:

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!