Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 6 januari 2015

Kaxmörten har ordet!

Nu är det dax att det händer något på den här bloggen, så idag har JAG, Kaxmörten,...

 
...tagit över bloggen!! Precis som ni så har jag tröttnat på alla dessa sporter som går på tvn här dygnet runt, och eftersom det är MIN FÖDELSEDAG idag så ville jag ta tillfället i akt och berätta om min dag istället! Mycket roligare än ishockey och skidor som matte stirrar på dagarna i ända...

Så idag var alltså en stor dag för mig! Jag fyllde 6 år och matte var riktigt stolt över mig som vanligt:) Jag är ju störst och vackrast i sta'n!
Vi började dagen med en tur till hundgården, vilket alltid är kul eftersom det brukar vara så mycket goda dofter där! Dessutom hade matte med sig torkade köttbullar - MUMS! - så jag och Solstrålen fick uppföra oss fint...

 
...för att få några bitar:) Det var lite kallt i hundgården, men jag höll värmen genom att skälla vackert och hoppa upp...
 
  
..och ner! Visst är jag duktig?! Även om matte inte är så duktigt på att ta kort på mig när jag hoppar så fint...!
När vi kom hem så gav matte oss torkade LAMMRULLAR!


Snacka om att man har tur - de är supergoda! Sedan fick vi tuggben med LEVERPASTEJ!


Finns det något godare?! Fast jag tycker matte är lite snål med leverpastejen - när jag har slickat bort allt det goda på benet så är det ju meningen att man ska få MERA leverpastej, eller hur?! Speciellt när matte har en hel ask med leverpastej, det har jag faktiskt sett!

Trots att jag hade fullt upp med alla mina tuggben och godsaker så blev jag lite trött och var tvungen att ta en liten tupplur...

Det är en himla tur att matte har så många gosiga filtar och handarbeten mm i soffan - då är det mjukt och skönt att sova överallt.

Men man kan ju inte sova HELA födelsedagen, så det dröjde inte länge förrän jag var uppe och letade reda på en älg att tugga på.
Men jag tröttnade fort på älgen för den pep inte NÅGONTING, trots att jag tuggade på den överallt!
Jag var nog fortfarande lite trött tror jag, för när jag för en gångs skull fick möjlighet att luta mig mot matte - normalt sett så brukar hon vara omringad av garner och datorer och virknålar mm - ...
 
...så blev jag...sååå...trött...zzzz

Senare på kvällen tog matte fram min favoritleksak...


...BARA till mig för att det var MIN dag! Den här grejen är toppen, för om jag vickar på den tillräckligt snabbt så trillar det ut godisbitar ur den, bara till mig! Häftigt, eller hur?! Och jag har övat väldigt mycket på att vicka den fram och tillbaka och jag är faktiskt väldigt duktig på det! Trots att matte envisades med att krypa runt på golvet brevid mig när jag höll på med det här!
Det är ju jättesvårt att koncentrera sig då!  Matte borde nog skaffa sig en egen leksak istället för att vara så intresserad i min!

Ja, nu har jag berättat lite om min födelsedag!
 
Visst var det mycket roligare att läsa om min dag istället för om Tour de Ski och allt vad det där andra som matte tjatar om hela tiden....?!
 
Hälsningar från Kaxmörten

4 kommentarer:

  1. Hejsan Mosters lilla sötnos! Vad kul att se dig på bloggen! Ja, din dag verkar mycket roligare än skidor och handarbete. Du får nog ta och lära matte ett och annat tror jag:) kram på dig ock Grattis på födelsedagen!

    SvaraRadera
  2. Tack moster! Eller hur?! Tacka vet jag hundgård, tuggben och leksaker - DET är livet det! Även om jag älskar matte över allt annat - förutom pipleksaker kanske... - så är hon lite enkelspårig ibland:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror Matte saknar lite bra pipleksaker i livet. Du kanske kan dela med dig lite till matte?

      Radera
  3. Inte visste jag att hundar var sååå bra att uttrycka sig! Fantastiskt!

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!