Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 11 januari 2015

Kan det bli bättre än så här?!

 


Jag ÄLSKAR Sagan om Ringen-filmerna och Hobbit-filmerna! Sedan jag såg den första filmen, Härskarringen, i Sagan om Ringen-triologin, så har jag varit helt frälst och har sett de tre Sagan om Ringen-filmerna otaliga gånger.

När jag hörde att Peter Jackson skulle göra tre Hobbit-filmer också så blev jag överlycklig, och det har varit magiskt att få se de tre filmerna på bio. Sagan om Ringen-triologin såg jag nämligen aldrig på bio eftersom jag inte 'upptäckte' filmerna förrän ett antal år efter de kom ut, tyvärr.

 
Idag var jag på bio med min goda vän T och hennes son och vi såg den sista delen av Hobbit-triologin, Hobbit: Femhäraslaget . Filmen var absolut magisk, och tog slut alldeles för fort! För mig kan filmer inte bli mycket bättre än de här sex filmerna som Peter Jackson har producerat.

 
De innehåller allt jag vill uppleva när jag tittar på en bra film;  
kärlek, spänning, vänskap, snygga karlar, magi, underbara miljöer, sorg, ondska, godhet mm mm!
 
 
 Det enda tråkiga med filmen var att det var den sista delen av Hobbit-triologin:((( 
Det har varit helt underbart att följa Bilbo, Frodo, Sam, Legolas, Gandalf, Aragorn och alla de andra underbara karaktärerna i de här fantastiska sex filmerna, och jag ser fram emot att under de kommande åren titta på dessa fantastiska filmer om...och om...och om...och om igen!
 
Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!